onsdag 10. januar 2007

Rekker ikke dette heller!

Sånn er det når man tar på seg altfor mange oppgaver. Da må egeneksponeringen lide! Søndag ble en ny TV-dag, igjen mye flott sport. Ellers fikk jeg ferdig et referat, og et par brev som måtte ut til godkjennelse. (de ble stort sett godkjent, mine styrekolleger kom faktisk med noen rosende ord) Det gjorde jo at det ble lettere å fortsette skrivearbeidet, som jeg fullførte tirsdag. Mandag var jeg på jobb. Seinvakt! Mandager er den dagen unga (til en viss grad de ansatte også) er mest hypre. Å komme på seinvakt da er en prøvelse. Starten var alt annet enn god, og når vi endelig kom oss ut i skogen gjorde fuktighet og sterk vind opptenning av bålet vanskelig. Prinsippielt mener jeg bål skal tennes uten annet enn det du finner i skogen! Jeg klarte da ikke å unngå å gjøre oppmerksom på at jeg ikke var i godt humør. En av unga oppfattet bare delvis dette, og stilte følgende spørsmål: Du Johan, er ikke du mør i dag? Da ble jeg "langt mer mør", og alt gikk mye lettere!
Nå burde jeg ha vært i senga, mellomvakt i morra, og møte på kvelden. Men problemet er at jeg er tagget av Supernøtt! Det går ut på at jeg er oppfordret til å skrive ned seks rare ting om meg sjøl, og tagge seks andre, altså utfordre dem til det samme. Nå kjenner jeg svært få bloggere, og det blir jo vanskelig og finne andres "rariteter". Jeg velger da å tagge de som kommer innom her!
Er det noen rare ting med meg da? Ikke sånn som jeg oppfatter det, men jeg får prøve å liste opp ting jeg registrerer at andre synes er rart med meg:

1. Jeg er samfunnsbevisst og tar på meg verv i en rekke organisasjoner. Nå har jeg tre kassereroppdrag, to sekretærverv, er studieleder, og har et lederverv (som medfører plass i tre underutvalg).
2. Jeg er kontrastfylt (sier andre). Etter å ha vært i Forsvaret i 30 år, valgte jeg å gå av med såkalt pakke. Da begynte jeg å vikarere i skole og barnehage, nå har jeg 80% stilling i barnehagen. Men bare så dere vet det; det er størrelsen som er forskjellig.
3. Jeg vil heller ha en morsom hage enn en fin! Planter som egentlig ikke skal kunne vokse der blir jo som regel noe pjuskete, men heller det enn en overdådig blomstring.
4. Jeg liker å høste fra naturen, er riktignok ingen jeger, men elsker vilt i alle former. Derimot fisker jeg og plukker bær og sopp...
5. ...og jeg liker å bruke naturens gaver i matlaging, gjerne for å servere slekt og venner.
6. Jeg klarer ikke å motstå utfordringer..

..heller ikke nå ser dere!
Antall skritt: Søndag beskjedne 3529 og mandag 12627. Tirsdag visste jeg ville bli rolig, så da gadd jeg ikke å ta på skritt-telleren!

1 kommentar:

Supernøtt sa...

Hagen du nevner i pkt. 3 er både morsom og fin. Og du deler generøst ut med stiklinger og avleggere. Det er takket være deg at min hage ser stadig bedre ut! :-D